уторак, 7. јануар 2014.

Tutorijal - shabby chic kutije



Kutija već ima tamnu podlogu, te ćemo to iskoristiti. Da je kutija svetla, ofarbala bih je braon, crnom ili nekom drugom tamnom, akrilnom bojom.
Parafinskom svećom - laganim pritiskanjem i trljanjem prelazim one delove, koje kasnije želim da imam u osnovnoj boji, tj. - gde ne želim da se "prima" bela boja.
Potenciram rubove, ćoškove i sl.

Potom uzimam gesso - to je slikarska preparatura, gde su lepak, voda i bela boja mešani na neki način (postoje recepture, ali je ovaj jako jeftin pa ga kupujem gotov).
Gesso nanosim na celu kutiju, uz pomoć valjka - sa sundjerom.
Obično nanosim 2-3 sloja, u zavisnosti od toga koliko dobro je pokriveno. Izmedju slojeva - sušenje, naravno.



Kada se gesso dobro osuši (fenom se ubrzava sušenje, ali nikako vruće, već hladno duvanje), grubom šmirglom prelazim delove - gde hoću da boja deluje "izgrebano".
Ovim se postiže shabby efekat.
Obično šmirglom više tretiram ćoškove i ivice, ali obavezno šmirglam i ostale delove, samo malo manje intenzivno.








Ovako sam ja odlučila da to izgleda.

Ogrebotine mogu biti gušće, manje, veće, ali dobro vodite računa da ogrebete šmirglom samo do parafina, da ne biste oštetili drvo.

Ukoliko ima nekih rezbarija, posebno je zanimljivo da se i one malo ošmirglaju, da bi se istakle šare.
Salvete sam iscepkala, jer se tako manje ističu ivice, pa sam ih poredjala i - na kraju - zalepila dekupaž lepkom.


Na kraju sam koristila dvokomponentni krakel. Prvo sam nanela step 1, pa kad se osušio prvi sloj, nanela sam step 2. Kada se i ovaj sloj osušio, koristila sam braon patinu u boji kestena, koju sam sundjerom nanosila po pukotinama, a višak obrisala peškirom.

Nakon krakela, kutije izgledaju ovako.

No, bez obzira na sve slojeve koji su naneti, želela bih da ove kutije što duže traju, da im ne naškodi vlaga ili prašina.

Iz tog razloga, kutije sam lakirala bezbojnim akrilnim lakom, u dva sloja.
Ovo je krajnji rezultat.

Za više informacija, obratiti mi se pitanjem na blogu, ili na FB profilu - klik na ovaj link:
Jasminka

2 коментара:

  1. Ovakve tutoriale volim! :) Naročito kad je riječ o materijalima sa kojima prvi put raidm (npr dvokomponentni lakovi); tu uvijek potražim prvo dobra objašnjenja na netu, pa se onda upustim, korak po korak. I tada sam se jedva izborila sa tim lakovima - stalno sam bila sumnjičava koliko treba da se suši, da li se te pukotine trebaju vidjeti i prije nego se utrlja uljana boja...da li da premažem još jedno 2-3 puta? :P Na kraju je rezultat bio dobar, ali sam se namučila..bespotrebno. :D Ovaj tvoj tutorial će pomoći mnogima, vjerujem ;)

    ОдговориИзбриши

Образац за контакт

Име

Имејл адреса *

Порука *